loading
  • ADAC Opel e-Rally Cup: prima cupă din lume pentru autovehicule electrice
  • Pentru întreceri sportive: noul autovehicul electric cu baterie pentru raliu bazat pe Corsa-e
  • Colaborare eficientă: Opel și ADAC continuă parteneriatul de succes
  • Tradiție: Opel a câștigat șapte campionate de raliu europene și unul mondial

Premieră mondială în cadrul IAA: Opel este primul producător auto care prezintă un autovehicul electric de raliuRüsselsheim.  Opel este primul producător auto din lume care oferă un autovehicul electric cu baterie pentru întrecerile sportive de raliu. Autovehiculul de curse electric se bazează pe Opel Corsa-e, care poate fi deja comandat, și va fi prezentat în premieră mondială în cadrul Salonului Auto Internațional (IAA) de la Frankfurt (deschis publicului în perioada 12-22 septembrie). În 2020, Opel și ADAC vor inaugura ADAC Opel e-Rally Cup, prima cupă pentru autovehicule electrice din lume.

Cu această nouă competiție, Opel și ADAC își continuă parteneriatul de succes. În ultimii ani, ADAC Opel Rallye Cup a reprezentat rampa perfectă de lansare pentru aproximativ 100 de tineri piloți de raliu din 18 țări. Cei mai rapizi dintre aceștia și-au etalat talentul și la nivel internațional în cadrul echipei ADAC Opel Junior Rallye. Tinerii piloți Opel au câștigat campionatul european de patru ori consecutiv (2015 - 2018) cu un autovehicul Opel ADAM R2. Noul Opel Corsa-e va înlocui acum modelul ADAM în cadrul competiției de raliu. Noul autovehicul de curse dezvoltă o putere de 100 kW (136 cp) și generează un cuplu de 260 Nm la plecarea de pe loc.

„Corsa-e este autovehiculul electric pentru toată lumea – complet adecvat pentru utilizarea zilnică și absolut accesibil, atribute valabile și pentru întrecerile sportive. De asemenea, noul Corsa este plăcut la condus și deosebit de dinamic. Pornind de la autovehiculul de serie, suntem primul producător auto din lume care dezvoltă un autovehicul electric de raliu”, a afirmat Michael Lohscheller, CEO-ul Opel.

Hermann Tomczyk, președintele ADAC Sport, a adăugat: „Prin ADAC Opel e-Rally Cup, aducem pentru prima dată propulsia electrică în sportul de masă și, în special, în sprijinul piloților tineri. Conceptul inovator și colaborarea cu Groupe PSA deschide noi posibilități pentru noi, în special pentru susținerea tinerilor piloți. Sunt sigur că ADAC Opel e-Rally Cup va duce sportul cu motor dincolo de granițele Germaniei.”

La început, ADAC Opel e-Rally Cup se va desfășura în timpul etapelor Raliului Germaniei și al altor evenimente selectate. Competiția este programată să înceapă în vara anului 2020. Cel puțin zece runde de calificare pe parcursul anului 2021 vor alcătui așa-numitul „Super Sezon”. Conceptul include o piramidă de sprijin pentru piloții tineri și o nouă ediție a programului de succes ADAC Opel Rallye Academy, inaugurat în 2016. La acel moment, peste 1.000 de tineri și-au manifestat interesul pentru acest program unic de selecție, care i-a propulsat pe cei mai talentați participanți în cadrul ADAC Opel Rallye Cup. Acest concept de succes va fi continuat și extins în primul eșalon internațional al acestui sport.

După absolvirea academiei și participarea la ADAC Opel e-Rally Cup, cei mai buni tineri piloți vor participa la Campionatul European de Raliu pentru Juniori cu noul Opel Corsa R2. Integrarea Opel în Groupe PSA oferă noi posibilități pentru cei mai talentați: marca înrudită Peugeot concurează cu autovehicule puternice FIA R5, iar Citroën chiar cu autovehicule de raliu de clasă mondială – oportunități excelente pentru a promova la cel mai înalt nivel al competițiilor internaționale de raliuri.

„Opel are o tradiție îndelungată în cadrul campionatelor de raliuri”, a declarat Lohscheller. „Ne amintim cu mândrie de numeroasele succese, inclusiv șapte titluri de campioni europeni și un titlu mondial în 1982 obținut de Walter Röhrl și Christian Geistdörfer la bordul unui autovehicul Opel Ascona 400. Acum facem un pas înainte cu propulsia electrică, iar fanii vor fi uimiți de performanța autovehiculului nostru participant la e-Rally Cup”.

Dezvoltarea autovehiculului Opel Corsa-e Rally continuă într-un ritm rapid la Rüsselsheim. Cincisprezece autovehicule sunt planificate pentru ediția 2020/2021 a ADAC Opel e-Rally Cup. Prețul acestor autovehicule oferite de Opel Motorsport va fi mult sub 50.000 € (net).

 

Date tehnice Opel Corsa-e Rally

Motor electric:        Sincron

Putere:                    100 kW (136 cp)

Cuplu:                     260 Nm

Baterie:                   Li-ion, 50 kWh

Transmisie:            Tracțiune pe puntea față cu diferențial Torsen

Suspensie:              Suspensie pentru raliu

                                 McPherson cu articulații sferice uniball în partea din față

Jante:                      7 x 17; ET20

Direcție:                  Servodirecție electrică

Frâne:                      Etriere de frână cu 4 pistoane

                                 Discuri față 332x28 mm, discuri spate 264x12 mm, ventilate la interior

                                 Reglare hidraulică a presiunii de frânare pe roțile din spate, special adaptată pentru recuperare

                                 Gestionare și recuperare a energiei de frânare adaptate

                                 Frână de mână cu acţionare hidraulică instantanee

Șasiu:                      Caroserie ușoară, cu celulă de protecție integrată

                                 Protecție în partea inferioară a caroseriei pentru motor și transmisie

                                 Extinctor pentru incendii electrice, baterie (standard în compartimentul motorului)

                                 Elemente de fixare cu eliberare rapidă pentru capota motorului și hayon

Sistem electric:      ESP, controlul tracțiunii (TC) și ABS dezactivat

                                 Afișaj specific curselor auto cu dispozitiv de înregistrare date

                                 Sistem de avertizare privind protecția la înaltă tensiune (HV)

                                 Opțional: computer de bord și iluminare suplimentară

Dimensiuni:            Lungime: 4.060 mm

                                 Lățime: 1.770 mm (cu 5,0 mm mai lat decât autovehiculul de serie)

                                 Înălțime: 1.440 mm cu 5,0 mm mai înalt decât autovehiculul de serie)

                                 Ampatament: 2.540 mm (cu 2,0 mm mai lung decât autovehiculul de serie)

Greutate:                 Aproximativ 1.400 kg

Sus pagina
============================================================================================== ==============================================================================================